PR články od profesionálov!

Všetci mi asi dáte za pravdu, že o firme, produkte či nejakej udalosti sa dozvieme väčšinou prostredníctvom internetu, televízie, novín alebo časopisu. PR články na internete sú skvelým spôsobom ako zvýšiť znalosť firmy či produktu, no taktiež dokážu pomôcť vďaka spätným odkazom zvýšiť pozíciu vašej webovej stránky vo vyhľadávačoch. Dalo by sa povedať, že ide o cenný zdroj relevantných odkazov, ktorý môže byť nielen informatívny, no dokonca i odborný!

Ako by (ne)mal PR článok vyzerať?

Podobne ako s textom webovej stránky, tak i v prípade PR článku musíte užívateľa niečím zaujať a osloviť ho. Článok by mal byť v prvom rade zrozumiteľný a jasný na pochopenie a mal by vyjadrovať presne to, o čo vám ide. Pri písaní treba mať v mnohých prípadoch i bohatú fantáziu a taktiež je potrebné sa s daným textom „vyhrať“. Vytvorenie príbehu je prvým krokom k napísaniu pútavého článku, ktorý by mal však okrem iného spĺňať i mnohé iné kritéria. Mal by byť gramaticky správny, tak povediac i stručný a jednoznačný.

Človeka nebaví čítať niečo, čo je z hľadiska gramatiky napísané nesprávne, keďže to môže pôsobiť nedôveryhodne. Tiež nie je vhodné, ak sú v článku spomenuté samé „omáčky“ a podstata sa vynechá, keďže potom nemusí byť PR článok efektívny. Ďalej je potrebné ujasniť si to, čo chcete propagovať – firmu alebo produkt. Nezabudnite čitateľa „preniesť“ do problematiky a vysvetliť mu, čo sa napríklad môže zmeniť nákupom produktu, ktorý vy ako firma ponúkate. V žiadnom prípade by článok nemal byť akousi nútenou propagáciou a tiež nie je vhodné, aby obsahoval viac ako 3 spätné odkazy. Pokiaľ si však netrúfate na napísanie takéhoto článku, vôbec to nevadí. Máte možnosť vybrať si skúsených pisateľov, ktorí napíšu PR článok presne podľa vašich predstáv a kritérií, ktoré si zažiadate.

Autorské právo: maxkabakov / 123RF Reklamní fotografie