Čo je SEO?

SEO je skratka, ktorú už mnohí z vás počuli, no možno nikdy sa jej významom príliš nezaoberali. Je tvorená z anglických slov – Search Engine Optimization, čo v preklade znamená optimalizácia internetových stránok pre vyhľadávače. Čo to vôbec znamená? Táto činnosť zahŕňa úpravu štruktúry i obsahu. V praxi by sa dalo povedať, že vďaka SEO sa zaisťuje zdroj relevantnej návštevnosti z internetových vyhľadávačov. Pokiaľ prevádzkujete e-shop, resp. prezentujete vašu firmu práve prostredníctvom internetu, je správne sa zaoberať práve seo optimalizáciou. Pýtate sa prečo?

 

V čom spočíva hlavný princíp SEO optimalizácie?

Pokiaľ dáte prednosť kvalitnému SEO, váš web bude nájdený na predných pozíciách v internetových vyhľadávačoch ako je google.com, ale aj bing.com či seznam.cz. Zámer je už každému zrejme jasný. Pokiaľ budú vaše stránky rýchlejšie nájdené na popredných priečkach, dostane sa na ne viacej relevantných návštevníkov a tým pádom i potenciálnych zákazníkov. Vašim cieľom je dosiahnuť teda to, aby váš web navštívili všetci ľudia, pre ktorých je vaša webová stránka  určená a mohli si prejsť všetky dôležité informácie, ktoré im vy poskytujete. Ako už bolo spomenuté, môže ísť o e-shop a teda objednávky v internetovom obchode, registrácia na nejakú udalosť či web, ktorý informuje ľudí o novinkách zo sveta. Dôležité je vybrať si niekoľko kľúčových slov, na základe ktorých vás vaši potenciálni zákazníci nájdu. Treba však dodať, že pokiaľ pôsobíte na trhu ako nová firma, určite si za kľúčové slovo nezvoľte názov vašej firmy, ale napríklad produkty, ktoré ponúkate. SEO optimalizácia sa tiež rozdeľuje na niekoľko faktorov, no vašou prvou činnosťou v rámci optimalizácie je vybrať si spoľahlivú firmu, ktorá uskutoční analýzu vášho webu, pomôže vám s výberom spätných odkazov, vykoná správu SEO a potrebné náležitosti, bez ktorých by SEO nebolo účinné.

Autorské právo: bloomua / 123RF Reklamní fotografie